Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού 2021- '22

     Την Τρίτη, 8 Μαρτίου 2022, οι μαθητές των δύο τμημάτων του σχολείου μας  ενημερώθηκαν στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για την Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Συνοπτικά παραθέτουμε μέρος της παρουσίασης για τον σχολικό εκφοβισμό

 Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη, αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ. σωματική) ή αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητας).

Μορφές της βίας που διακρίνουμε στον εκφοβισμό;

Άμεση / Σωματική: Χτυπάω, κλωτσάω, σπρώχνω, φτύνω, βάζω τρικλοποδιά, κλέβω, κρύβω, καταστρέφω τα πράγματα

Άμεση / Λεκτική: Κοροϊδεύω, προσβάλλω, βρίζω, κάνω σεξουαλικά υπονοούμενα ή/και χειρονομίες

Έμμεση / Κοινωνική: Εκβιάζω, απειλώ με σωματική βία και απαιτώ χρήματα ή πράγματα, διαδίδω φήμες, απομονώνω κοινωνικά, προδίδω τα μυστικά, προσβλητικά γκράφιτι

Ηλεκτρονική: μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου, απειλές, προσβολές, δυσφήμιση, κοινωνική απομόνωση, δημοσιοποίηση πληροφοριών και εικόνων χωρίς άδεια, ψεύτικη ταυτότητα για εκμαίευση πληροφοριών και γελοιοποίηση

Οι μαθητές που λειτουργούν ως θύτες έχουν συνήθως :

  1. Έντονη, εξωστρεφής, παρορμητική προσωπικότητα
  2. Μη  ανοχή στη διαφορετικότητα
  3. Χειριστικοί, έλλειψη ενσυναίσθησης
  4. Εναλλάσσονται σε ρόλους θύτη-θύματος
  5. Δικαιολογούν τις πράξεις τους ως πρόκληση του θύματος
και τις εκλογικεύουν ελαχιστοποιώντας τις συνέπειες για το θύμα
      7.Ναρκισιστικά σχήματα προσωπικότητας, υψηλή αυτοπεποίθηση, με
         υπερβολικά θετική αυτοεικόνα που δε στηρίζεται στην πραγματικότητα,
       8.απειλές ως προς αυτήν αντιμετωπίζονται με επιθετικότητα

Οι μαθητές που είναι  θύματα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
  1. Παθητικά θύματα: ανασφαλή, αγχώδη, μοναχικά, χαμηλή αυτοεκτίμηση
  2. «Προκλητικά» θύματα: αντιδραστικά, αδέξια, αυθόρμητα, συχνά υπερκινητικά με δυσκολία συγκέντρωσης
  3. Ανήκουν σε μειοψηφική ομάδα (εθνότητα, θρήσκευμα, αναπηρία, σεξουαλικός προσανατολισμός, σωματική εμφάνιση, παχυσαρκία, κλπ)

Τι πρέπει να κάνουν οι μαθητές αν βρεθούν μπροστά σε περιστατικό άσκησης βίας:
  1. Αν δεις να φέρονται άσχημα σε ένα άλλο παιδί, μη γελάσεις και μην υποστηρίξεις αυτόν που κάνει κακό!
  2. Μη μείνεις αδιάφορος.
  3. Δεν υπάρχουν αθώοι παρατηρητές!
  4. Πάρε το μέρος του παιδιού που του  κάνουν κακό ώστε να απομονωθεί ο εκφοβιστής.

Τι πρέπει να κάνεις ΕΣΥ αν για κάποιο λόγο νευριάσεις;

Ελέγχω το θυμό μου και...

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία  "Θαύμα" και συζητήσαμε για τους ρόλους των πρωταγωνιστών. 
Και πριν κλείσουν οι δράσεις της ημέρας και βγούμε στο γήπεδο να φωνάξουμε: "όχι στη βία" ενημερώσαμε τους μαθητές μας για τη ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ =  1056 : Εθνική τηλεφωνική γραμμή για   τα παιδιά  SOS  (για παιδιά που βιώνουν δυσκολίες και προβλήματα στην καθημερινότητά τους).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.